wachten...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout


Onderwijs

Tuin- en landschapsarchitectuur is een vak, dat je kunt leren.

In de ontwerppraktijk van PAUL VAN BEEK LANDSCHAPPEN Bft neemt het ontwerponderwijs een prominente plek in. Elk van de beide compagnons heeft zijn sporen verdiend in het ontwerponderwijs. Charles Vermaas doceerde aan de Academie van Bouwkunst in Amsterdam. Paul van Beek is sinds zijn studietijd actief in praktijk en ontwerponderwijs. Van 1993 tot 1999 leidde hij de afdeling landschapsarchitectuur aan de Academie van Bouwkunst van de faculteit Bouwkunde aan de AHK. Met de toenmalige directie was hij verantwoordelijk voor de implementatie en het handhaven van een compleet nieuw curriculum. Vanaf 1993 werkte Van Beek incidenteel aan verschillende universiteiten en onderwijsinstellingen om masterclasses te verzorgen (MIT in Boston, the Royal Academy of Fine Arts in Kopenhagen, ENSP in Versailles, Universita di Napoli, BOKU in Wenen, TU Hamburg, Oslo School of Architecture and Design en WUR). In 2004 en 2005 werkte Van Beek als full time hoogleraar landschapsarchitectuur aan de School of Design van de faculty of Built Environment and Engineering aan de QUT in Brisbane Australië. In 2008 werkte hij als gasthoogleraar aan het Wageningen University and Reaserch Centre.

In 2011 publiceerden Charles Vermaas en Paul van Beek een studieboek. ‘Landscapology: learning to landscape the city’ met een reflectie op het ‘how to’ in landschapsarchitectuur en stedenbouw. Engelstalig. Architectura & Natura Press Amsterdam ISBN 978-90-76863-88-7.

PAUL VAN BEEK LANDSCHAPPEN Bft kan de volgende onderwijselementen faciliteren: lezingen, workshops, masterclasses (over energielandschappen, over ontwerpen aan stad en land) of rondleidingen op locatie (b.v. op Landgoed De Haverleij, Brandevoort, Landsmeer, Zuid-as Amsterdam, Neeltje Jans of op de Stadswerven in Dordrecht). In de zogenoemde onderwijselementen staan het ‘how to’ en de actuele verstedelijking centraal, alsmede de manier van samenwerken die nodig is voor integrale benadering en productie.